Weet jij wat je moet doen?

Je let even niet op en je hoort een harde gil. Jouw kindje heeft een kop hete thee over zich heen getrokken. Dit is een situatie waar jaarlijks tientallen ouders mee te maken krijgen. De gevolgen kunnen ernstig zijn, en het is erg belangrijk dat je direct de juiste eerste hulp verleent.

Weet jij wat je moet doen? Doe de eerste hulp-test!

Absurd!

Een onverlaat trok woensdag de collectebus uit handen van een trouwe collectant. Dat kan niet, dat mag niet, daar zijn we dan ook echt kwaad over: handen af van onze vrijwilligers!

Steek ook onze collectant hart onder de riem, geef 💖 op Facebook

Kleine kindjes vaakst slachtoffer. Voorkom brandwonden!

25,8% van de patiënten in de Nederlandse brandwondencentra is jonger dan vijf jaar oud. Brandwondenongelukken gebeuren wanneer kindjes nieuwe vaardigheden leren, zoals grijpen, kruipen en lopen. Opeens kan het kindje wél bij dat hete kopje thee op tafel. Met preventiecampagnes proberen we mensen bewust te maken van de gevaren.

Meld je aan en ontvang handige tips om brandwonden te voorkomen.

Onderzoek naar biologische huid

Ernstige brandwonden genezen alleen middels huidtransplantaties.  Er is nu een nieuwe aanpak waarbij het niet meer nodig is om gezonde huid van de patiënt af te nemen, maar slechts een klein stukje huidweefsel. De cellen in dit stukje huid worden in een laboratorium gekweekt tot nieuwe huid en daarna naar de patiënt getransplanteerd. Dit leidt tot een mooiere wondgenezing en minder littekens!

De Nederlandse Brandwonden Stichting helpt mensen met brandwonden.
Kort na het ongeval, maar ook later in de dagelijkse strijd tegen littekens.

Dat kunnen we niet zonder vele helpende handen. Met elkaar kunnen we het leed voor slachtoffers verzachten.