STRIJD MEE EN WORD VRIJWILLIGER

Zonder vrijwilligers kunnen wij niet bestaan! Wil jij je een paar uur per jaar inzetten voor brandwondenpatiënten? Meld je dan aan als vrijwilliger. Door te collecteren, haal je giften op voor wetenschappelijk onderzoek, de brandwondenzorg, preventiecampagnes en meer. De collecteweek is van 6 t/m 12 oktober!
Bekijk de video van Vera

Strijd mee en word vrijwilliger

Vrijwilligerswerk voor de Nederlandse
Brandwonden Stichting

Meld je aan als collecteorganisator

Als organisator ben je onmisbaar. Zonder organisator is er namelijk geen collecte in jouw buurt. Beschik jij over organisatietalent en wil je dit inzetten voor mensen met brandwonden? Geweldig! Je kunt dan de collecte in jouw buurt organiseren. Meld je aan en help komend jaar mee!

Meest gekozen

Meld je aan als collectant

Met slechts een paar uur collecteren maak jij hét verschil voor brandwondenpatiënten. In 2021 haalden onze collectanten meer dan twee miljoen euro op! Het collectegeld investeren we onder andere in onderzoek naar nieuwe behandelingen voor brandwondenpatiënten. Help jij volgend jaar ook mee?

Help mee als online collectant

Als Nederlandse Brandwonden Stichting zijn we afhankelijk van giften. Daarom hebben we de steun van collectanten hard nodig. Het collectegeld investeren we onder andere in wetenschappelijk onderzoek, lotgenotencontact en preventie. Help jij dit jaar ook mee?

“Ik heb zelf brandwonden opgelopen als kleine baby van 9 maanden. In die tijd en de periode erna was er geen extra hulp voor mijn ouders, waardoor zij niet wisten wat ze met hun schuldgevoel aan moesten. Het voelde daarom ook heel fijn en vertrouwd om wat extra’s te doen voor mensen met brandwonden.”

Collectant Anneke

Collecteweek van levensbelang

Collecteren is een onmisbare bron van inkomsten voor onze stichting. Elk jaar zetten ruim 55.000 vrijwilligers zich in tijdens de landelijke collecteweek. Zij gaan de straat op om te collecteren voor brandwondenpatiënten. In 2024 is de collecteweek van 6 tot en met 12 oktober. Of je nu vijf avonden de straat op gaat, of één avond een uurtje helpt. Iedere euro telt voor brandwondenslachtoffers!

Collecteweek van levensbelang

Doneer direct