“Zes maanden lag ik in het brandwondencentrum. Ik voelde me zo alleen!”

Britt overleeft het ternauwernood als thuis de kerstboom in brand vliegt. “Zes maanden lag ik in het brandwondencentrum, waarvan een lange periode in een geïsoleerde kamer. Ik was heel bang en had ontzettend veel pijn. Door de grote kans op infectiegevaar bij brandwonden, mocht er bijna nooit iemand op visite komen.”

Er is nu een oplossing waardoor brandwondenpatiënten zich in deze traumatische periode minder alleen voelen. Maar dat kan alleen met uw hulp. Doneer daarom vandaag nog.

- € 10 +
Geef nu!
britt_pvdm_-koos-breukel_web-mobile

“Zes maanden lag ik in het brandwondencentrum. Ik voelde me zo alleen!”

Britt overleeft het ternauwernood als thuis de kerstboom in brand vliegt. “Zes maanden lag ik in het brandwondencentrum, waarvan een lange periode in een geïsoleerde kamer. Ik was heel bang en had ontzettend veel pijn. Door de grote kans op infectiegevaar bij brandwonden, mocht er bijna nooit iemand op visite komen.”

Er is nu een oplossing waardoor brandwondenpatiënten zich in deze traumatische periode minder alleen voelen. Maar dat kan alleen met uw hulp. Doneer daarom vandaag nog.

- € 10 +
Geef nu!

De Nederlandse Brandwonden Stichting helpt mensen met brandwonden.
Kort na het ongeval, maar ook later in de dagelijkse strijd tegen littekens.

Dat kunnen we niet zonder vele helpende handen. Met elkaar kunnen we het leed voor slachtoffers verzachten.
post-vuurwerk-luc

‘Veilig’ onder het afdakje vuurwerk kijken

‘We hebben getwijfeld, maar de kinderen wilden zó graag naar buiten om het vuurwerk te bewonderen. Uiteindelijk mochten ze gaan kijken, maar dan wel ‘veilig’ op een afstand onder een afdakje,’ vertelt Susan over het heftige ongeluk dat haar zesjarige zoon Luc vorig jaar overkwam. ‘Dit bleek helaas geen veilige plek te zijn.

Een verdwaalde vuurpijl kwam onder het afdakje terecht en knalde daar uit elkaar.’ Het vuurwerk schuurde rakelings langs Luc en zijn vriendinnetje hun gezicht en belandde uiteindelijk bij Luc in zijn jas. Hij raakte derdegraads verbrand aan zijn borst en buik.

boiler-bijgesneden

Koolmonoxide is voor íedereen gevaarlijk

Koolmonoxide, ook bekend als CO, staat niet voor niets bekend als ‘sluipmoordenaar’. Wanneer je het inademt, kan dit ernstige lichamelijke gevolgen hebben. Iedereen die in huis een verbrandingstoestel heeft, bijvoorbeeld een open haard, geiser of kachel, heeft kans op koolmonoxidevergiftiging.

Controleer jouw verwarmingstoestel en ventileer jouw woning goed om CO-vergiftiging te voorkomen.

Koolmonoxidemelder van levensbelang

Alleen een koolmonoxidemelder kan jouw op tijd waarschuwen als giftige koolmonoxide je huis vult.
De koolmonoxidemelder geeft alarm als de hoeveelheid koolmonoxide in de lucht te groot wordt en kan daarmee levensbedreigende situaties voorkomen!

banner-test-website

Een geur- en kleurloos giftig gas

Het gevaarlijke van koolmonoxide is: je ziet, ruikt of proeft het niet! Daarom is het ontzettend belangrijk dat jij koolmonoxidevergiftiging op tijd herkend. De eerste lichamelijke symptomen lijken op een griepje: hoofdpijn, misselijkheid, overgeven en vermoeidheid. Maar een hoge concentratie koolmonoxide heeft zelfs mogelijk overlijden als gevolg. Herken jij de signalen van een CO-vergiftiging?

0