Brandweersneaker en sokken Floris van Bommel nu beschikbaar!

Brandweersneaker Floris van Bommel

De Nederlandse Brandwonden Stichting, Floris van Bommel en Brandweer Nederland hebben opnieuw de handen ineengeslagen om een brandweersneaker te lanceren. Het eerbetoon is bedoeld om stil te staan bij de moedige en behulpzame brandweermannen en -vrouwen van Nederland. Een deel van de opbrengst van de brandweersneaker en de sokken komt ten goede aan mensen met brandwonden.

Dit is de tweede keer dat deze samenwerking op deze manier plaatsvindt. In 2014 werd voor het eerst een knalrode schoen gemaakt als eerbetoon voor de brandweer. Toen een groot succes! Waar het de vorige keer alleen om een sneaker ging, heeft Floris van Bommel deze keer ook limited edition sokken gemaakt.

Van Bommel: “Wij werken nauw samen met ons lokale brandweerkorps. We doen er zelf alles aan om calamiteiten te voorkomen, maar het is goed om te weten dat de brandweer bekend is met ons pand en bedrijf. Het is belangrijk om de paraatheid van de brandweer en hun vakkundige optredens niet als vanzelfsprekend te gaan zien. Met deze sneaker staan wij daarom als bedrijf even stil bij alle dappere en behulpzame leden van de Nederlandse brandweer.”

Over de kleur van de sneaker is niet heel erg lang vergaderd. De sneaker is rood met kleine witte, zwarte, gouden en blauwe details. “Schroef vier wielen en een ladder op die sneakers en je ziet het verschil bijna niet meer tussen de schoenen en een echte brandweerwagen” aldus Floris. Het blauwe accent op de zijkant is een verwijzing naar de strepen op de zijkant van een brandweerwagen. Het zwarte materiaal verwijst naar de werkkleding en het materiaal waar de brandweer mee werkt.

De brandweersneaker is verkrijgbaar bij een selectief aantal Floris van Bommel dealers en in de webshop en brandstores voor €219,95. De Floris van Bommel limited edition sokken zijn exclusief verkrijgbaar via de Nederlandse Brandwonden Stichting, voor de prijs van €16,95. Op die manier draag je niet alleen bij aan comfort en stijl, maar steun je ook nog mensen met brandwonden. Daarbij maak je bij de aanschaf van de sokken kans op één van de 100 brandweersneakers.

Over Floris van Bommel
In 1734 startte de familie Van Bommel in Breda, Nederland met de productie van handgemaakte kwaliteitsschoenen. Momenteel leiden de broers Reynier, Floris en Pepijn van Bommel als 9e generatie het familiebedrijf. De van vader op zoon overgedragen kennis wordt tot op de dag van vandaag toegepast bij de vervaardiging van de Floris van Bommel schoen.