“Er moest huid van haar hoofd worden gehaald om haar beentjes te redden.”

Ruim zes jaar geleden raakte Frauke’s dochtertje ernstig verbrand door een ongeluk met het gasfornuis: “Toen Alisa twee jaar oud was, klom ze op het gasfornuis. Ondanks de kinderbeveiliging van het apparaat, heeft ze op de een of andere manier met haar voetjes op de knoppen weten te drukken en het fornuis aangezet.” Alisa haar pyjama vatte direct vlam, waardoor ze in luttele seconden ernstige derdegraads brandwonden opliep aan haar beentjes.

Alisa lag een maand op de Intensive Care van het brandwondencentrum en moest tijdens haar herstel maar liefst twee jaar een drukpak aan. “Het is net of je in een natte spijkerbroek zit die drie maten te klein is,” vertelt Frauke. “Dat was af en toe best heftig. Soms wilde ze ‘m echt niet aan, maar dan moest dat toch voor het herstel.”

alisa

Inmiddels is Alisa 8 en is ze zich heel bewust van de littekens op haar benen. “Soms wil ze geen rokje aan, omdat je ze dan ziet. Het is voor haar een lastig proces geweest. Kinderen zijn hard; ze wijzen, kijken en vragen ernaar. Ik probeer mijn dochter mee te geven dat de littekens bij haar horen en dat ze zich er nooit voor hoeft te schamen. Het laat juist zien hoe sterk ze is geweest!”

arienne-en-frauke-2

“Omdat het Brandwondencentrum Alisa zo goed heeft geholpen, wil ik nu ook graag mijn steentje bijdragen.” Naar aanleiding van het heftige proces dat Alisa heeft moeten doorstaan, heeft Frauke een prachtige lipgloss op de markt gebracht waarvan de opbrengst naar de Brandwonden Stichting gaat. Daarmee kunnen een heleboel kindjes met brandwonden zoals Alisa geholpen worden.