Melden

Een kleine beginnende brand kan binnen drie minuten uitgroeien tot een grote levensbedreigende situatie. Naast het vuur, schuilt het gevaar in de giftige, verstikkende rook. Zorg dat u bij zo’n gevaarlijke brand snel gealarmeerd wordt. Dit doet u door werkende rookmelders te plaatsen.

Vluchten & Blussen

Een goed vluchtplan zorgt ervoor dat u uw huis bij brand tijdig kunt verlaten. Bij brand zijn de bekende trap, de hal en de overloop onherkenbaar en soms niet of zeer moeilijk te bereiken. Dit komt vooral door de zwarte, dikke en giftige rook. Denk nu na over uw vluchtplan, Dan bent u goed voorbereid. Speciale producten, zoals verlichting, maskers en trappen kunnen hierbij helpen.

Steunen

Wilt u de Brandwonden Stichting steunen door de aanschaf van leuke artikelen? Koop dan nu een product in onze webwinkel en steun hiermee direct het werk van de Brandwonden Stichting.

Huid & Verzorging

Wanneer u een brandwond oploopt, koel met lauw zachtstromend leidingwater. EERST WATER, DE REST KOMT LATER! Nadat brandwonden zijn geheeld ontstaan er littekens. Een litteken droogt uit zonder vocht (water). Zo’n litteken geef je water met een hydraterende zalf. LET OP: smeer nooit zalf op een open wond, alleen op huid die geheeld is en dicht.

Logo Brandwondenstichting

Wij kunnen uw hulp goed gebruiken!

Daarom hebben we onze websites vernieuwd. Op deze website kunt u kijken hoe u een bijdrage kunt leveren. Kijk op www.brandwondenzorg.nl over het voorkomen van brandwonden en de zorg aan patiënten met brandwonden
close-link