Brandblusser veiligheidswaarschuwing

Je kocht in 2020 of begin 2021 een brandblusser bij ons of je werd donateur van de Nederlandse Brandwonden Stichting. Bedankt hiervoor! Helaas ontvingen we het bericht van de leverancier met een veiligheidswaarchuwing voor sommige versies van deze brandblusser. We leggen je uit hoe je checkt of we jouw blusser moeten vervangen.

First Alert FE-F600-FA-BNL

Wat is het probleem?
De bodem van de blusser kan, onder bepaalde omstandigheden, losraken. Door de druk die dan vrijkomt, kan dit gevaarlijke situaties opleveren voor jou en je huisgenoten. Mijn collega’s en ik willen dat jij geen enkel risico loopt. Daarom zetten wij jouw veiligheid voorop en vragen we je om verder te lezen om ongelukken te voorkomen.

Om welke blussers gaat het?
Het gaat om bepaalde batches die zijn gemaakt in het jaar 2020. Deze kun je in 2020 of begin 2021 van ons hebben ontvangen. Om extra veilig zijn, willen we alle blussers uit 2020 vervangen door een nieuw exemplaar. Het productiejaar staat op de voorkant van de brandblusser. Houd bij het checken alsnog voldoende afstand van de blusser.

Help! Ik heb een blusser uit 2020 in huis
Als jouw blusser uit 2020 komt, maak je dan geen zorgen. Laat hier weten of je een brandblusser uit 2020 hebt en dan sturen we je een nieuwe, veilige brandblusser toe. Gooi de volle brandblusser niet zomaar weg, maar volg de volgende stappen:

1. Spuit de brandblusser leeg in een vuilniszak
2.  Breng de lege brandblusser en de vuilniszak naar het klein chemisch afval bij de milieustraat

Geen brandblusser uit 2020 in huis?

Gelukkig! Je hoeft je geen zorgen te maken. Deze brandblussers blijven zoals iedere spuitbus gevoelig voor temperatuurwisselingen en stootjes. Berg deze daarom ergens op waar geen grote temperatuurverschillen zijn en laat ‘m niet vallen. Is dat toch gebeurd, vervang de blusser dan.

Heb je verder nog vragen of weet je niet goed wat je moet doen? Laat het ons weten via [email protected] of 0251-275 555! We helpen je graag.