Contactloos pinnen bij de collectant

Met 20 andere goede doelen doet de Brandwonden Stichting mee aan een test met een nieuwe collectebus. Vanaf 3 september kan er in 50 gemeenten door heel Nederland ook contactloos en met pin gegeven worden. Contactloos betalen wordt immers steeds populairder. In 2014 waren er nog maar 8,3 miljoen contactloze transacties en in 2016 steeg dit aantal al tot 630 miljoen. In de eerste zeven maanden van dit jaar waren we daar met 679 miljoen alweer royaal overheen. Ook het aantal pinbetalingen groeit; het afgelopen jaar waren er in Nederland voor het eerst zelfs meer pinbetalingen dan contante betalingen.

Collecteren wordt steeds populairder
Er wordt al ruim 100 jaar gecollecteerd en de afgelopen drie jaar is de waardering voor deze manier van geven alleen maar toegenomen. In 2014 was 68% van Nederland positief over het geven aan de collectant en in 2017 is dit zelfs 72% (GFK-onderzoek in opdracht van SCP). Omdat steeds minder mensen kleingeld in huis hebben, maar toch iets willen geven aan de Brandwonden Stichting, hebben we nu een oplossing gevonden: de nieuwe hypermoderne collectebus. Voortaan kan er dus zowel contactloos, met pin als met contant geld worden betaald aan de deur.

Veilig, anoniem en eenmalig
De collectebus kan alleen worden ingezet door goede doelen met een CBF-keurmerk. Veiligheid en de anonimiteit van de gift staan uiteraard centraal bij deze nieuwe vorm van collecteren. Onze collectanten moeten zich altijd legitimeren. De nieuwe bussen worden door de goede doelen doorgegeven na hun collecteweek. Zo blijven de kosten beperkt en worden de bussen zo breed mogelijk ingezet. De nieuwe collectebus is een initiatief van start-up Easycollect Services, Stichting Collecteplan, CCV Nederland en de 21 participerende goede doelen. Voor de Brandwonden Stichting gaan tijdens de collecteweek van 8 t/m 14 oktober, 500 collectanten op pad met de bussen. We hopen op veel pintransacties!
Heb je vragen over Collecte 2.0? Stuur dan een mailtje naar collecte2.0@brandwondenstichting.nl of bel naar 0251-275 555. Lees meer over de Collecte 2.0 pin pilot op de website van Easy Collect.

Logo Brandwondenstichting

Wij kunnen uw hulp goed gebruiken!

Daarom hebben we onze websites vernieuwd. Op deze website kunt u kijken hoe u een bijdrage kunt leveren. Kijk op www.brandwondenzorg.nl over het voorkomen van brandwonden en de zorg aan patiënten met brandwonden
close-link