Sponsortips

1. Check je netwerk
Start met je eigen netwerk. Enthousiasmeer familie, vrienden, leveranciers, de bakker om de hoek of die ene welgestelde tante. Ga na bij welke bedrijven je familie en vrienden werken. Check de websites van die organisaties en kijk of er al bestaande sponsorprogramma’s zijn. Of regel het rechtstreekse telefoonnummer van de eigenaar. Vind ingangen en mogelijkheden om aan de juiste mensen van het bedrijf te worden voorgesteld. Grotere bedrijven hebben vaak een Marketing-, Communicatie- of Sponsorafdeling die hierover gaat.

2. Verkoop jezelf
Een mogelijke sponsor motiveren voor jouw sportieve doel, is niets anders dan jezelf verkopen. Wees enthousiast en bedenk een goede reden waarom het voor het betreffende bedrijf of voor die persoon interessant is om te sponsoren. Voordat mensen hun portemonnee trekken, willen ze weten: ‘What’s in it for me?’. Heb je daar van te voren over nagedacht, dan heb je een goed verhaal paraat. Extra steuntje nodig? De Brandwonden Stichting houdt graag een presentatie op locatie.

3. Word een feestbeest
Borrels, braderieën, verjaardagen, markten… Mogelijke sponsors kom je overal in het wild tegen. Plaatsen waar overheerlijke happen en dranken worden geserveerd zijn echter favoriet. Sla dus daar je slag! Vertel iedereen die er maar over wil horen enthousiast je verhaal. En draag altijd ‘toevallig’ wat sponsorformulieren op zak.

4. Wees creatief
Draag mensen voorbeelden aan hoe ze je kunnen sponsoren. Een aantal cent per kilometer of juist een vast bedrag? Rondgaan met een collectebus van de Brandwonden Stichting kan natuurlijk ook. Deel posters uit en vraag winkeliers ze op te hangen. Laat ergens een stapel flyers achter. Of plaats de banner op jullie site. Vraag bij je personal coach Marijne Landman die posters, flyers en banners aan.

Logo Brandwondenstichting

Wij kunnen uw hulp goed gebruiken!

Daarom hebben we onze websites vernieuwd. Op deze website kunt u kijken hoe u een bijdrage kunt leveren. Kijk op www.brandwondenzorg.nl over het voorkomen van brandwonden en de zorg aan patiënten met brandwonden
close-link