Collecteren voor de Nederlandse Brandwonden Stichting

Elk jaar zetten ruim 55.000 vrijwilligers zich in tijdens de landelijke collecteweek. Zij gaan de straat op om te collecteren voor brandwondenslachtoffers. In 2018 is de collecteweek van 7 t/m 13 oktober.

Maak het verschil

Als collectant van de Nederlandse Brandwonden Stichting maak je hét verschil voor brandwondenslachtoffers. In 2017 haalden alle collectevrijwilligers bij elkaar maar liefst 1,8 miljoen euro op! Dit fantastische bedrag wordt besteed aan wetenschappelijk onderzoek, lotgenotencontact, preventie en de  brandwondenzorg. De collecte is een onmisbare bron van inkomsten voor de Nederlandse Brandwonden Stichting.

Collecteren in 6 stappen

1. Aanmelden als collectant
    Meld je hier aan als collectant.
  2. Oproep van uw collecte-organisator
    De collecte-organisator bij jou in de buurt neemt enkele weken voor de collecte contact met je op. Samen bespreken jullie de route die je gaat collecteren.
  3. Collectebus ontvangen
    Vlak voor de collecte ontvang je de collectebus van je collecte-organisator. Deze wordt bij je langs gebracht, of kun je ophalen bij je collecte-organisator.
  4. Collecteren!
    Het moment waarop jij voor de Nederlandse Brandwonden Stichting langs de deuren gaat breekt aan: Toi toi toi!
  5. Collectebus inleveren
    Na de collecteweek lever je de collectebus weer in bij de collecte-organisator, of wordt deze weer bij je opgehaald.
  6. Opbrengst bekend
    Nadat de collectebus is ingeleverd, wordt het opgehaalde collectegeld geteld en gestort door je collecte-organisator. Hij/zij zal jou uiteraard laten weten hoeveel geld je hebt opgehaald voor de Nederlandse Brandwonden Stichting!

Handige tips tijdens het collecteren

Met slechts een paar uurtjes inzet kun jij als collectant van de Nederlandse Brandwonden Stichting heel veel betekenen voor mensen met brandwonden. Met deze tips ga je goed voorbereid op stap.

• Het beste tijdstip om te collecteren is rond etenstijd (17.00 u -20.00 u), dan zijn de meeste mensen thuis. Probeer voor het donker klaar te zijn, mensen doen vaker de deur open als het buiten nog licht is.
  • Het gebeurt wel eens dat mensen de deur niet open doen of niet willen geven. Vervelend natuurlijk, maar laat je er niet door ontmoedigen! Weet dat het niet persoonlijk is.
  • Neem je legitimatie mee als je op pad gaat met de collectebus, er kan naar gevraagd worden.
  • De eerste indruk telt. Zorg voor een vriendelijke glimlach en bedank iedereen voor hun gift.
  • Samen met de bus langs de deuren is veel leuker dan alleen. Neem bijvoorbeeld je kind, nichtje, neefje of buurkindje mee. Leerzaam voor de kinderen, gezellig voor jou en óók nog eens goed voor de opbrengst van de collectebus!

Wil jij collecteren voor de Nederlandse Brandwonden Stichting?

Dat vinden wij geweldig! Meld je aan als collectant. Met een uurtje collecteren maak jij een wereld van verschil voor mensen met brandwonden. Voor de collecteweek van 7 t/m 13 oktober 2018 hebben wij nog enthousiaste collectanten nodig.

Zet je op een andere manier in

Word bijvoorbeeld vrijwilliger bij een van onze regioteams, kom zelf in actie door geld in te zamelen voor een project of doe een online donatie.