Brandwondendag 2019

Speciaal voor mensen met brandwonden of mensen die necrotiserende fasciitis doorgemaakt hebben, wordt op zaterdag 12 oktober 2019 de Brandwondendag in het Kloosterhotel Amersfoort georganiseerd. De kinderen gaan vanuit daar naar het Dierenpark Amersfoort. Een brandwondenongeval treft het hele gezin, daarom zijn ook partners, ouders, kinderen, broers en zussen van harte welkom.

teaser-afbeelding-bwd-2019

Programma Brandwondendag 2019

Mooie gesprekken, inspirerende activiteiten en plezier. Ook dit jaar hebben we weer ons best gedaan om een mooie Brandwondendag te organiseren.

Ben je benieuwd? Lees hier het volledige programma.

Schrijf je hier gelijk in!

Laatste updates zijn te volgen op Facebook-pagina: www.facebook.com/levenmetbrandwonden

Dagprogramma (jong)volwassenen

Iedereen vanaf 16 jaar en ouder is welkom om het programma van de Brandwondendag te volgen.
Dit ziet er als volgt uit:

09.15     Ontvangst met koffie en thee
09:45    Kinderen vertrekken naar Dierenpark Amersfoort of naar het Klimbos in de Lage Vuursche
10:00    Opening en welkom
11:00     Keuze uit verschillende gespreksgroepen
12:30     Lunch
14.00     Keuze uit verschillende workshops
15.30     Kinderen terug van activiteit
16.00     Gezamenlijke afsluiting met de kinderen
16.30     Einde programma

Leerhotel ROCasa

Programma kinderen

We hebben deze dag een leuk programma voor de kinderen in Dierenpark Amersfoort of Klimbos Gooi-Eemland in de Lage Vuursche. Alle kinderen vanaf 3 jaar zijn welkom: kinderen met brandwonden, hun broers, zussen en kinderen van ouders met brandwonden. Helaas is er geen ruimte om neefjes, nichtjes, vriendjes of vriendinnetjes mee te nemen. De kinderen krijgen een polsbandje met ons telefoonnummer. Voor de lunch en tussendoortjes wordt gezorgd. Je hoeft je echt geen zorgen te maken, er wordt goed op ze gepast. De begeleiders zijn veelal stafleden van de vakantieweken of medewerkers binnen de brandwondenzorg. Het Dierenpark en het Klimbos ligt op een paar kilometer afstand, ze zijn dus vlakbij. Om 15:30 uur zijn de kinderen terug en sluiten we de dag gezamenlijk af.

Kinderen van 3 jaar t/m 9 jaar

Om 09:45 uur vertrekken de kinderen in groepjes onder professionele begeleiding, met de touringcar, naar het Dierenpark Amersfoort om daar een heerlijke dag te hebben.

Kinderen vanaf 10 jaar t/m 18 jaar*

Deze iets oudere kinderen mogen naar het Dierenpark, maar kunnen ook op avontuur gaan in Klimbos Gooi-Eemland in de Lage Vuursche met uitdagende bruggen, netten, stevige lianen en hele gave tokkelbanen. Natuurlijk ook onder begeleiding van vrijwilligers.

* Kinderen vanaf 16 jaar mogen ook deelnemen aan het programma voor (jong)volwassenen.

Dagvoorzitter Mike Weerts

Mike Weerts is acteur en te zien in series en speelfilms als:

Het bombardement, Celblok H, De Bende van Oss, de telefilm Op de Dijk en Of ik gek ben. De film ‘Op de Dijk’ gaat over de nasleep van de Nieuwjaarsbrand in Volendam. Het verhaal van een beschadigde getraumatiseerde vriendschap is op intrigerende en geloofwaardige wijze neergezet door Chris (Mike Weerts) en Johan (Egbert-Jan Weeber). Deze ervaring heeft Mike Weerts aangegrepen om te besluiten ambassadeur te worden van de Brandwonden Stichting en zich in te zetten als dagvoorzitter van de Brandwondendag! Wij zijn erg blij met zijn kundigheid, betrokkenheid en zijn wil om op ons podium te staan.

nieuwe-foto-mike-weerts