Necrotische Fasciitis

Zelfs een vleesetende bacterie krijgt Frank er niet onder

frank

“Ik gun dit mijn ergste vijand niet”, zegt Frank. Het zegt alles over de bizarre rollercoaster waar hij in 2005 onbedoeld instapte. Hij kreeg na een griepprik te maken met Necrotische Fasciitis, een vleesetende bacterie. De verwondingen die dat opleverde, zijn vergelijkbaar met brandwonden.

Toch is Frank nog iedere dag dankbaar als hij in de spiegel kijkt. “Als je NF krijgt, heb je maar twintig procent kans om te overleven. Ik mag dus blij zijn dat ik nog leef.” Desondanks verloor hij zijn relatie, zijn baan en een groot deel van zijn energie. “Mijn leven stond op mijn 37e totaal op zijn kop. Ik was alles kwijt.”

“Die bacterie krijgt mij er niet onder!”

Gelukkig zijn de tijden veranderd. “Ik werk weer, ik heb een fijne relatie en ik ben vrijwilliger bij de vereniging van mensen met brandwonden, waar ik veel contact heb met lotgenoten”, zegt Frank. “Ik sta positief in het leven. Ik besef dat schoonheid vanbinnen zit en zoals ik altijd zeg; die bacterie krijgt mij er niet onder!”

Een gouden randje

De goudkleurige reddingsdeken is essentieel bij brandwondenpatiënten. Slachtoffers worden hier door de hulpdiensten in opgevangen. Door de brandwonden verliest het lichaam veel warmte en krijgt het slachtoffer het koud. De reddingsdeken zorgt ervoor dat het slachtoffer warm blijft. De modellen geven met deze fotoshoot een gouden randje aan hun ongeluk.