Necrotische Fasciitis

Op vakantie in Italië ging het voor Brigitte goed mis

brigitte

Brigitte kreeg in 2015 de schrik van haar leven toen eerder opgelopen blaasjeseczeem onder haar voet op vakantie in Italië ging ontsteken. Ze ging er eerder voor naar huis en dat was maar goed ook. “In Nederland belandde ik in het ziekenhuis, waar het echt kantje boord is geweest.” Een vleesetende bacterie bleek de boosdoener.

Gelukkig kan Brigitte het het navertellen. Haar been kon op het nippertje behouden blijven. “Daar ben ik de arts zo ontzettend dankbaar voor.”

Anderen helpen

In het ziekenhuis vertelden ze haar dat alles wel goed zou komen. “Toen dacht ik: hoe dan? Maar als ik toen foto’s had gezien van hoe littekens er na een paar jaar uit kunnen zien, denk ik dat ik het sneller had kunnen accepteren dat ik NF had.” Met deze reden heeft ze de foto’s uit de vorige fotoshoot gedoneerd aan het ziekenhuis. “Zodat anderen kunnen zien dat het écht goed komt.”

“Ik ben geremd in wie ik ben, maar ik geniet van iedere dag die me gegeven is”

Nu, na jaren van huidtherapie en heel veel praten, staat Brigitte weer midden in het leven. ‘Ik had nooit gedacht dat ik nu weer bij de BSO zou werken, wat ik al deed. Ik had altijd een gezonde vorm van ADHD, dat heb ik nu niet meer door chronische vermoeidheid. Dat is voor mij wel een gevecht geweest. Ik ben geremd in wie ik ben, maar ik geniet van iedere dag die me gegeven is. Absoluut!’

De Brandwonden Stichting heeft veel voor Brigitte betekend. “Ik ben heel dankbaar voor het lotgenotencontact voor NF-patiënten. Het heeft me sterk gemaakt. Herkenning en erkenning maakt het accepteren zoveel makkelijker.”

Een gouden randje

De goudkleurige reddingsdeken is essentieel bij brandwondenpatiënten. Slachtoffers worden hier door de hulpdiensten in opgevangen. Door de brandwonden verliest het lichaam veel warmte en krijgt het slachtoffer het koud. De reddingsdeken zorgt ervoor dat het slachtoffer warm blijft. De modellen geven met deze fotoshoot een gouden randje aan hun ongeluk.