BRANDWONDENINFORMATIELIJN

Heb je vagen over de lichamelijke of psychische gevolgen van een brandwondenongeval? De brandwondeninformatielijn is een informatie- en advieslijn die jouw vragen kan beantwoorden.  De informatielijn is niet alleen voor mensen met brandwonden en hun naaste omgeving, maar ook voor (huis)artsen, zorgverleners, apothekers, werkgevers en leerkrachten.

Als het nodig is, regelt de Brandwonden Stichting het eerste contact met een brandwondenarts. Je kunt vragen stellen over dingen zoals: wondverzorging, leven met littekens, psychologische hulp bij schaamte- en angstklachten na een brandwondenongeval, activiteiten voor mensen met brandwonden, lotgenotencontact, juridische zaken en financiële problemen.

Hoe kun je ons bereiken? Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 0900 – 044 0044. Na het noteren van jouw naam en telefoonnummer belt een verpleegkundige je terug tussen 16:00 en 18:00 uur.

Wil je liever een antwoord per mail? Stel dan jouw vraag via [email protected]