Rookmeldergids > Tips aanschaf rookmelder

Rookmeldergids

Tips aanschaf rookmelder

Vind je het lastig om te bepalen wat een goede rookmelder is? Wij helpen je graag!

Prijs-kwaliteit verhouding

De goedkoopste Rookmelders beginnen bij €5,- en lopen op tot €60,-. Let goed op wat op de lange termijn het voordeligst en vooral het veiligst is. Belangrijke punten die dit bepalen zijn: de levensduur, de batterijduur en de garantie. Een goedkope rookmelder kan bijvoorbeeld slechts twee jaar meegaan, waarbij de batterij al na een jaar vervangen moet worden. Terwijl een wat duurdere melder een levens- en batterijduur van 10 jaar kan hebben. Reken maar uit! We adviseren je daarom om een rookmelder aan te schaffen met een 10 jarige batterijduur en 10 jarige levensduur.

Keurmerken

Er zijn veel verschillende rookmelders verkrijgbaar in veel verschillende prijsklassen. Het belangrijkste is om te kiezen voor een rookmelder die is goedgekeurd volgens het Europees keurmerk EN 14604. Als je een rookmelder aanschaft die aan het keurmerk voldoet weet je zeker dat de kwaliteitseisen ten aanzien van productinformatie, onderhoud, duurzaamheid en milieuaspecten voldoende zijn.