Ik wil iets met u delen…

Wist u dat ruim 25% van de mensen die in een brandwondencentrum terecht komen jonger dan 5 jaar is? Deze kinderen gaan een leven vol operaties tegemoet, want brandwondenlittekens groeien niet mee. Graag vertel ik u wat wij als Nederlandse Brandwonden Stichting doen om dit te voorkomen en het leed ten gevolge van brandwonden tot een minimum te beperken. En u kunt daarbij helpen. Ik kom graag bij uw club langs om mijn persoonlijke verhaal te vertellen en mijn droom om littekens te voorkomen met u te delen.

Wilt u daarna met uw club voor de Nederlandse Brandwonden Stichting in actie komen. Dan denken we graag met u mee: Denk bijvoorbeeld eens aan de volgende ideeën:

• een sport evenement organiseren, zoals een fiets- of loopwedstrijd, golftoernooi of zeilrace
  • een veiling of loterij
  • een benefietbijeenkomst

Neem gerust contact met mij op en ik kom graag bij u langs.

Gerie Smit
fondsenwerver Nederlandse Brandwonden Stichting
gsmit@brandwondenstichting.nl

Inspiratie nodig?

rotary

Zomercarrousel bij Rotaryclub ‘Purmerend-Waterland’
“Lezing van Gerie Smit (1985) schrijver van het boek Nieuwe Handen dat gaat over de Nieuwjaarsbrand in Volendam. Gerie is een van de overlevenden van de Nieuwjaarsbrand van 1 januari 2001 in Volendam. Heel Nederland was daar destijds van onder de indruk was en is dat eigenlijk nog steeds. Veertien jongeren kwamen om het leven. Zijzelf raakte zwaar gewond, grote delen van haar lichaam raakten ernstig verbrand.
Over die periode schreef Gerie een boek waarmee ze nu door heel Nederland reist. Zo deelt zij haar verhaal motiveert en inspireert mensen om niet in een slachtofferrol te blijven hangen.
Haar bijzondere verhaal begint bij het moment dat de brand ontstond en gaat vervolgens in op wat volgde: het in coma houden, het ontwaken 3 weken later en de verzorging tot en met de revalidatie. De zaal was muisstil en hoe kon het ook anders, wat een verhaal! Tijdens de loterij werd er geld opgehaald voor de Nederlandse Brandwonden Stichting, waar Gerie nu actief voor is als fondsenwerver.”

Logo Brandwondenstichting

Wij kunnen uw hulp goed gebruiken!

Daarom hebben we onze websites vernieuwd. Op deze website kunt u kijken hoe u een bijdrage kunt leveren. Kijk op www.brandwondenzorg.nl over het voorkomen van brandwonden en de zorg aan patiënten met brandwonden
close-link