Brandwonden Stichting boos over collectebus

Blijf met je handen van onze vrijwilligers

[Beverwijk, 11 oktober] De Nederlandse Brandwonden Stichting reageert geschokt op het bericht dat afgelopen woensdagavond de collectebus uit de handen getrokken werd van een van haar collectanten. Rob Baardse, directeur van de Brandwonden Stichting: ‘Deze dame collecteert samen met haar man al twintig jaar voor onze stichting. Dit maakt mij ontzettend boos. Ik vind het respectloos wanneer er zo wordt omgegaan met onze mensen.’

Afgelopen woensdagavond werd in Oudenbosch onze vrijwilligster tijdens het collecteren meegelokt door een jonge man, onder het valse voorwendsel dat hij zijn geld thuis had liggen. Toen zij argwaan kreeg en weer terug wilde gaan naar de straat waar zij aan het collecteren was, trok deze man de collectebus uit haar handen. Gelukkig werd zij snel opgevangen door buurtgenoten. En door haar echtgenoot die in een ander deel van de wijk voor ons aan het collecteren was.

Baardse: ‘Ik vind dit onaanvaardbaar. Iedereen blijft met zijn handen van onze vrijwilligers af! We zijn ontzettend dankbaar dat er jaarlijks zoveel collectanten voor ons de straat op gaan. Deze week gaan er bijna 60.000 vrijwilligers voor ons aan de slag. Dit jaar door weer en wind. Het werk van onze stichting is afhankelijk van hun inzet.’ Baardse verwacht dat dit een incident blijft. ‘We organiseren al ruim 45 jaar collectes, en dit is de tweede keer dat we hier mee te maken hebben. Bij de eerste keer was ik zelf net in dienst van de stichting. Dat is toch al bijna 20 jaar geleden. Gelukkig is onze collectante met de schrik vrijgekomen. Gisteren ben ik direct naar haar toe gegaan met een enorme bos bloemen. Als steunbetuiging, en om onze waardering te onderstrepen.’

De Brandwonden Stichting is een steunbetuiging gestart op Facebook. Laat hier een hartje achter voor deze collectant: https://www.facebook.com/BrandwondenStichting/

Wilt u meer informatie of heeft u vragen? Neem dan contact op met Chris Luiten via [email protected] of 06 – 81 18 5989.

Website: www.brandwondenzorg.nl / www.brandwondenstichting.nl
Beeldmateriaal: www.brandwondenstichting.nl/pers
Twitter: @BrandwondNL / @BrandwondenNL (info & nieuws)
Facebook: BrandwondenStichting