De Nederlandse Brandwonden Stichting was voor het tweede jaar op rij het goede doel van de Harbour Run in Rotterdam.  Dit jaar werd er gelopen voor Pijnbestrijding door Virtual Reality (VR) in het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam. Met de inzet van VR verdwijnt de werkelijkheid van de pijnlijke behandeling van brandwonden, met name tijdens de verbandwissel, even naar de achtergrond. Dit zorgt ervoor dat er minder medicatie nodig is en de verbandwissel minder pijnlijk en traumatiserend is.

Er werd door de lopers ruim €9300, – opgehaald. Een groot deel van dit bedrag werd opgehaald door de 35 lopers die meeliepen in het team van de Brandwonden Stichting. Onze ambassadeur Mike Weerts liep ook mee in dit team.

Logo Brandwondenstichting

Wij kunnen uw hulp goed gebruiken!

Daarom hebben we onze websites vernieuwd. Op deze website kunt u kijken hoe u een bijdrage kunt leveren. Kijk op www.brandwondenzorg.nl over het voorkomen van brandwonden en de zorg aan patiënten met brandwonden
close-link