Kindvriendelijke verbandwisselkamer brandwondencentrum Rotterdam geopend

Groot feest vandaag! De nieuwe kindvriendelijke verbandwisselkamer in het brandwondencentrum van Rotterdam is geopend. Zanger Lee Towers mocht samen met Sem, die zelf in brandwondencentrum is verzorgd, het lintje doorknippen. Hierna werd de verbandwisselkamer officieel in gebruik genomen.

Afleiding voor minder pijn
Brandwondenpatiënten, jong en oud, moeten vaak extreem pijnlijke verbandwisselingen ondergaan. Je kunt je wel voorstellen dat de verbandwisselkamer vooral voor jonge kindjes niet de fijnste plek is. Onderzoek wijst uit dat afleiding helpt om deze vreselijke pijn te verminderen en (meer) trauma en angst te voorkomen. Daarom sloegen het Maasstad Ziekenhuis en de Nederlandse Brandwonden Stichting de handen ineen. In de nieuwe verbandwisselkamer wanen zowel jonge als oudere patiënten zich in een compleet andere wereld door de versierde muren, speciale verlichting, rustige atmosfeer en kunnen zij via audiovisuele middelen de gewenste afleiding opzoeken (YouTube, Netflix, films, games etc.).

Deze kindvriendelijke verbandwisselkamer is tot stand gekomen dankzij de vele sponsoren en donateurs die het brandwondencentrum een warm hart toedragen. Ook tijdens de Harbourrun van 2016 zijn lopers voor dit mooie project in actie gekomen. Daar zijn we ontzettend blij mee. Iedereen die heeft bijgedragen: Ontzettend bedankt!

Lee Towers opent samen met Sem de nieuwe verbandwisselkamer van het brandwondencentrum Rotterdam

Ps. In de zomer van 2015 werd in het brandwondencentrum Groningen ook een gave kindvriendelijke verbandwisselkamer geopend. Hoe dat ging lees je hier: http://www.wauw050.nl/kinderverbandwisselkamer/.