Jabadoe kinderopvang in Steenwijk is online een actie begonnen om geld in te zamelen voor kinderen met brandwonden. De actie heet Actie Sam omdat de 7-jarige Sam uit Steenwijk vorige maand brandwonden opliep doordat hij op straat een aansteker vond en een jerrycan met vloeistof. Het ging helaas ontzettend mis…  Ruim een maand lag hij in het brandwondencentrum in Groningen.

Jabadoe kinderopvang wil middels deze brief mensen waarschuwen:

Een brief speciaal voor jou

Lieve grote mensen,

Kinderen ontdekken de wereld. Speels, nieuwsgierig en avontuurlijk als gezonde kinderen zijn. We proberen ze te waarschuwen voor de gevaren in de grote boze buitenwereld. Maar ach, ga eens na toen je zelf klein was. Even proberen is altijd leuk en kan meestal ook niet zoveel kwaad. Onze kinderen moeten erop kunnen vertrouwen dat wij verstandig zijn, oplettend en nadenkend. Een vreselijk ongeluk zit maar in een klein hoekje. NIET omdat kinderen ontdekken! Maar om de onoplettendheid van grote mensen. Ongelukken gebeuren vaak door een samenloop van omstandigheden. En dat gebeurde.

De 7-jarige Sam ging op ontdekking met een vriendje. Een aansteker….Een gevonden jerrycan met vloeistof…. Zomaar ergens aan de rand van een woonwijk. En toen ging het vreselijk mis! Sam heeft een maand in het brandwondencentrum in Groningen gelegen. Pijn, verdriet en onzekerheid heeft toegeslagen in zijn nog zo jonge leventje. Sam is een held! Hij wist zichzelf te redden… Schoenen snel uit, broek snel uit, maar helaas wel derdegraads brandwonden. Gelukkig gaat het stapje voor stapje beter met Sam, maar deze weg is lang en heftig. Brandwonden zijn levenslang!

Natuurlijk laat niemand expres iets achter en uiteraard heeft niemand dit zo gewild. Maar beter nadenken door grote mensen had deze verschrikkelijke wonden kunnen voorkomen. Ben jij nu wakker geschud? Let jij voortaan ook beter op wat je achterlaat? Schud samen met ons zoveel mogelijk mensen wakker door deze ACTIE SAM te delen via Facebook!

En vergeet vooral niet te doneren voor kinderen met brandwonden!

Logo Brandwondenstichting

Wij kunnen uw hulp goed gebruiken!

Daarom hebben we onze websites vernieuwd. Op deze website kunt u kijken hoe u een bijdrage kunt leveren. Kijk op www.brandwondenzorg.nl over het voorkomen van brandwonden en de zorg aan patiënten met brandwonden
close-link