Naar aanleiding van recent onderzoek wordt het kinderbrandwondencentrum Rotterdam vanaf oktober verder ingericht op het bieden van de beste zorg aan kinderen met brandwonden.

Optimale afleiding voor betere wondgenezing

“Het is voor ons een feit dat de verbandwissels – die nodig zijn voor de beste verzorging van brandwonden – pijnlijk zijn en bij (jonge) kinderen zo’n stress veroorzaken, dat het de wondgenezing vertraagt. Door recent onderzoek hebben we meer inzicht hoe we de optimale omgeving kunnen creëren voor deze patiëntjes, zodat we genoemde problemen in de toekomst kunnen voorkomen. Rust geven, afleiden van de pijn en ouders een rol geven in de wondverzorging zijn daarbij de sleutels”, zegt Kees van der Vlies, medisch manager van het brandwondencentrum in Rotterdam.

Lees het hele persbericht

Logo Brandwondenstichting

Wij kunnen uw hulp goed gebruiken!

Daarom hebben we onze websites vernieuwd. Op deze website kunt u kijken hoe u een bijdrage kunt leveren. Kijk op www.brandwondenzorg.nl over het voorkomen van brandwonden en de zorg aan patiënten met brandwonden
close-link