Wolter Kroes overvalt ambassadeur René Schilder.

Door de Vriendenloterij wordt elke maand een vrijwilliger in het zonnetje gezet. Op ons verzoek is onze ambassadeur en het gezicht van onze collecte dit jaar René Schilder uit Volendam verrast en ontvoerd door Wolter Kroes. René werd vorige week op zijn werk overvallen door de zanger.

Samen met zijn vrouw Anneke werd René meegenomen naar De Dijk in Volendam voor een lunch. Daarna gingen ze naar Woerden. Al die tijd had René geen idee wat hem te wachten stond.

Brandwonden Benefietgala
René verbrandde in café ’t Hemeltje in Volendam. Tijdens het Brandwonden Benefietgala, afgelopen mei heeft René de opening verzorgd door daar voor het eerst zijn indrukwekkende verhaal te vertellen. Op het gala werden ook een paar schoenen geveild die beschilderd waren door kunstenares Marieke Hulsegge. René gaf aan dat hij de schoenen ‘super gaaf’ vond. Dus daar werd het idee geboren om René te bedanken met dit gave cadeau.

Schoenen
In Woerden kreeg René een rondleiding in galerie van Slagmaat, waar op dit moment de expo is van Marieke Hulsegge.  Wolter Kroes vroeg: “Komen deze schilderijen je bekend voor?”
“Ja”, zei René. “Deze kunstenares heeft ook een paar schoenen beschilderd die geveild zijn voor de Nederlandse Brandwonden Stichting.”  En daar kwam Marieke Hulsegge om de hoek met een paar schoenen voor René.

De verrassing van René Schilder is gefilmd door RTL 4 en wordt begin 2018 uitgezonden. Wanneer dit is maken we uiteraard bekend via onze site en Facebookpagina.

Logo Brandwondenstichting

Wij kunnen uw hulp goed gebruiken!

Daarom hebben we onze websites vernieuwd. Op deze website kunt u kijken hoe u een bijdrage kunt leveren. Kijk op www.brandwondenzorg.nl over het voorkomen van brandwonden en de zorg aan patiënten met brandwonden
close-link