2030_doelstelling_fondsenwerving_nbs_mobiel_v01

De Nederlandse Brandwonden Stichting helpt mensen met brandwonden. Kort na het ongeval, maar ook later in de dagelijkse strijd tegen littekens. Dat kunnen we niet zonder de (financiële) hulp van donateurs en collectanten. Daarom werven wij fondsen en hebben wij een landelijke collecteweek.

De collecteweek van de Brandwonden Stichting is altijd de 2e week in oktober. In 2019 was dit van 6 tot en met 12 oktober. In totaal zijn 55.000 mensen die week op pad gegaan. Zij zijn tijdens deze week het gezicht van de Brandwonden Stichting. Fijn zoveel betrokken mensen!

Niet alleen kon er contant geld worden gegeven, er kon ook een QR-code gescand worden met de mobiele telefoon waarmee je kon doneren. Dit werd in grote mate gedaan. Je moet even weten hoe het werkt en daarna is het heel eenvoudig. Eigenlijk dé manier om makkelijk en eenvoudig te doneren. Steeds meer mensen wennen er aan. Je ziet het al vaker voorbij komen in onze brieven, maar dus ook op de collectebus.

• In 2019 haalden we samen deur-aan-deur bijna 1,9 miljoen euro op tijdens de collecteweek.
viola

Speeksel bevat bijzondere genezende en antibacteriële eigenschappen. Dit is gunstig voor wondgenezing en het beperken van littekenvorming, zo is bekend. Maar of dit ook zo is bij brandwonden onderzoekt Sue Gibbs, hoogleraar huidregeneratie en onderzoeker van het Amsterdam UMC. Afgelopen mei kreeg onze achterban hier een brief over. Dat het spreekwoord ‘je wonden likken’ misschien wel dé manier is om je brandwonden te laten helen, bleek bij velen al van vroeger bekend te zijn.

• Dankzij alle donaties is er 29.000 euro opgehaald en kon dit onderzoek verder worden vervolgd.
sue-gibbs-vu
brandblusser-caravan

Als Nederlandse Brandwonden Stichting hebben we als doel om de brandveiligheid te verhogen en de kans op brandwonden verkleinen. Via onze online campagnes hebben steeds meer mensen een product aangeschaft die hun veiligheid vergroot. De combinatie van deze middelen en een goed aanbod voor nieuwe donateurs, maakt de werving op inhoud tot een succes.

Door successen begin 2019 is er gaande het jaar meer ingezet op online werving. Deze wijze van werven geeft echter een lagere gift per maand dan de meer traditionelere werving. Dat had als gevolg dat er meer nieuwe donateurs moesten worden aangetrokken om dezelfde inkomsten te realiseren.

• De achterban is met ruim 1.600 structurele donateurs gegroeid tot 27.500, vooral maandelijks (80%) gevende begunstigers.