Nalaten aan de Brandwonden Stichting: voor een toekomst zonder littekens

“Ons spaargeld is voor kinderen als Sem, die voor het leven getekend zijn door brandwonden. Zij moeten weer verder en een nieuw leven opbouwen. Het voelt goed daarbij te helpen”, aldus meneer en mevrouw Van Kleef uit Nijmegen.

Het echtpaar Van Kleef uit Nijmegen koos ervoor om de Nederlandse Brandwonden Stichting op te nemen in hun testament. Het geven via een nalatenschap is een van de meest persoonlijke keuzes die iemand kan maken. Wij voelen ons vereerd en dankbaar als mensen besluiten om ons te steunen in hun nalatenschap. Soms weten we het van te voren – zoals bij meneer en mevrouw Van Kleef – maar meestal weten we het niet.

van-kleef-5

“Het is een geruststellende gedachte als alles goed geregeld is.”

Waarom een testament opstellen?

Alleen met een testament wordt uw nalatenschap volgens uw wens besteed. Het is het enige rechtsgeldige document om officieel vast te leggen hoe uw bezittingen na uw overlijden verdeeld moeten worden. Een testament is extra belangrijk als u geen kinderen of directe familieleden heeft. Regelt u niets, dan gaat uw hele bezit naar erfgenamen tot in de zesde graad. Familie die u misschien niet eens kent. Hierna gaat het naar de Staat.

Wilt u weten of u een testament nodig hebt? In onze brochure staat een handig overzicht.

Iedereen kan iets goeds nalaten

Het regelen van een nalatenschap is eenvoudig maar vereist wel een aantal stappen. In onze brochure kunt u deze allemaal vinden.

Persoonlijk contact

Overweegt u ons in uw testament op te nemen als (mede-)erfgenaam of voor een legaat? Wellicht heeft u nog vragen of behoefte aan een persoonlijk gesprek voor u deze keuze maakt. Wij komen graag vrijblijvend bij u langs of nodigen u uit bij de Nederlandse Brandwonden Stichting in Beverwijk om de mogelijkheden samen met u door te nemen.

Vind u persoonlijk contact prettig? Neem dan contact op met Marijne Landman, coördinator Bijzondere Giften bij Nederlandse Brandwonden Stichting. Marijne is tijdens kantooruren bereikbaar via tel. 0251 – 275 555 of [email protected].