Hoe gebruik je jouw brandblusser?

Bekijk de video van Marjorie.

Strijd mee en word vrijwilliger
  • Brandklasse A: voor vaste natuurlijke stoffen; deze stoffen branden meestal met een gloed
  • Brandklasse B: vloeistoffen en stoffen die vloeibaar worden
  • Brandklasse F: frituur

Ja, deze is geschikt om te gebruiken bij elektrische apparatuur tot 1000V op ten minste 1 meter afstand

Op de brandblusser staat een garantiedatum van minimaal drie jaar. Wij adviseren de blusser niet meer na deze datum te gebruiken. Ben je nog steeds donateur op deze datum? Wij sturen je gratis een nieuwe brandblusser op!

Gebruik de blusser sowieso niet als de brand als groter is dan de grootte van een voetbal. Daarnaast is de blusser voor bepaalde brandklassen geschikt en kan dus ook enkel daarvoor worden gebruikt.

Nee, de brandblusser moet na gebruik altijd worden weggegooid.

De brandblusser is tussen de 20 en 30 seconden leeg.

kobe_held

“Ik ben bang dat mijn littekens niet meer weggaan”

Kobe (9) verbrandde door een ongeluk met vuur. Samen met andere kinderen met brandwonden leert Kobe om te gaan met zijn littekens.
Geef voor kinderen met brandwonden!

Doneer direct