We gaan door met online collecteren!

Het is daarom nog niet te laat om je steentje bij te dragen. We kunnen namelijk juist dit jaar alle hulp gebruiken om de collecteweek tot een succes te maken. Wij doen er alles aan om het leed van brandwondenslachtoffers zoals Vera te verzachten en brandwonden te voorkomen. Dit kan niet zonder het geld dat wordt opgehaald tijdens onze collecte. De fysieke collecte is misschien voorbij, maar de online donatielink kan nog steeds worden gedeeld. Help je mee? Dat zou fantastisch zijn!

homepage
20-26_005-bws-wt-karakters-28

Red ik jouw leven?

Wist jij dat je maar 3 minuten hebt om te vluchten bij brand? En dat je niets ruikt als je slaapt? Juist in de nacht is een rookmelder het enige dat je leven kan redden. Je hebt hierdoor meer tijd om veilig je huis te verlaten. Wat weet jij van rookmelders? Doe de quiz en kom erachter of jij op tijd gewaarschuwd wordt bij brand.

Weet jij wat je moet doen?

Je let even niet op en je hoort een harde gil. Jouw kindje heeft een kop hete thee over zich heen getrokken. Dit is een situatie waar jaarlijks tientallen ouders mee te maken krijgen. De gevolgen kunnen ernstig zijn, en het is erg belangrijk dat je direct de juiste eerste hulp verleent.

Weet jij wat je moet doen? Doe de eerste hulp-test!

Kleine kindjes vaakst slachtoffer. Voorkom brandwonden!

25,8% van de patiënten in de Nederlandse brandwondencentra is jonger dan vijf jaar oud. Brandwondenongelukken gebeuren wanneer kindjes nieuwe vaardigheden leren, zoals grijpen, kruipen en lopen. Opeens kan het kindje wél bij dat hete kopje thee op tafel. Met preventiecampagnes proberen we mensen bewust te maken van de gevaren.

Meld je aan en ontvang handige tips om brandwonden te voorkomen.

De Nederlandse Brandwonden Stichting helpt mensen met brandwonden.
Kort na het ongeval, maar ook later in de dagelijkse strijd tegen littekens.

Dat kunnen we niet zonder vele helpende handen. Met elkaar kunnen we het leed voor slachtoffers verzachten.