‘Kindervuurwerk’ is geen kinderspel

Al voor de feestdagen zorgt kindervuurwerk voor tientallen jonge slachtoffers. Kinderen belanden met ernstige brandwonden in een van de brandwondencentra, onder andere door mee te doen aan een TikTok-challenge. “Categorie F1 vuurwerk is niet onschuldig. Het veroorzaakt regelmatig ernstige brandwonden die vaak moeten worden geopereerd”, vertelt Annebeth de Vries, kinder- en brandwondenchirurg bij het kinderbrandwondencentrum in het Rode Kruis Ziekenhuis.

untitled-design-4

Geef brandwondenpatiënten hun haar terug

“Al sinds het ongeval droom ik ervan om mijn eigen haren weer te hebben. Iedere dag word ik ermee geconfronteerd dat het niet zo is.” Irma staat in 2004 met haar auto in de file wanneer een onoplettende vrachtwagenchauffeur in één harde klap haar leven verandert.

co-homepage-1

Word jij op tijd gewaarschuwd bij brand?

Brand in huis: je moet er niet aan denken. Wist je dat je bij brand maar 3 minuten hebt om te vluchten? Het is dus van levensbelang dat je op tijd gewaarschuwd wordt. Overleef jij brand in huis?

fotos-homepage-

Auw… Je kind heeft zich verbrand!

Een ongeluk met brandwonden tot gevolg is zó gebeurd. Ieder jaar komen tienduizenden mensen met brandwonden bij de arts terecht. Vetspetters, het strijkijzer, de oven.. Weet jij wat je moet doen?

Doe de eerste hulp-test!

De stichting is jarig!

De Brandwonden Stichting bestaat 50 jaar! Al die jaren zetten wij ons in voor een betere zorg voor brandwondenpatiënten, een betere kwaliteit van leven voor mensen met littekens en het voorkomen van brandwondenongelukken. Speciaal voor deze gelegenheid zijn ambassadeurs van de stichting op de foto vastgelegd.

Kleine kindjes vaakst slachtoffer. Voorkom brandwonden!

25,8% van de patiënten in de Nederlandse brandwondencentra is jonger dan vijf jaar oud. Brandwondenongelukken gebeuren wanneer kindjes nieuwe vaardigheden leren, zoals grijpen, kruipen en lopen. Opeens kan het kindje wél bij dat hete kopje thee op tafel. Met preventiecampagnes proberen we mensen bewust te maken van de gevaren.

Meld je aan en ontvang handige tips om brandwonden te voorkomen.

Charlotte zet zich in voor de brandwondenzorg

Iedere dag zetten honderden mensen in Nederland zich in voor een betere zorg voor mensen met brandwonden. Niet alleen aan het bed van de patiënt, maar juist ook in de wetenschap. Een daarvan is Charlotte Cords. “Ik hoop met mijn onderzoek bij te dragen aan een optimale behandeling voor ouderen met brandwonden.”

charlotte-homepage
hp-veilige-feestdagen-

Vier jij ook veilige feestdagen?

December. De gezelligste maand van het jaar. Helaas is het ook de drukste maand in de Nederlandse brandwondencentra. Weet jij hoe je ongelukken en brandwonden moet voorkomen? Onthoud onze tips en zorg dat jij gezellige en vooral veilige feestdagen hebt in december.

hp-organisatoren

Meer informatie voor jou als organisator van de collecte

De voorbereidingen voor de collecteweek in oktober zijn in volle gang. Als organisator kun je de collectematerialen, zoals collectebussen, borgingen en posters, voor de collectanten bestellen met Orca.

De Nederlandse Brandwonden Stichting helpt mensen met brandwonden.
Kort na het ongeval, maar ook later in de dagelijkse strijd tegen littekens.

Dat kunnen we niet zonder vele helpende handen. Met elkaar kunnen we het leed voor slachtoffers verzachten.