Koolmonoxide = levensgevaarlijk

Het is geurloos, kleurloos en daarom erg gevaarlijk. Koolmonoxide (CO) zorgt er ieder jaar nog voor dat veel mensen op de eerste hulp terechtkomen of zelfs overlijden. Daarmee is het een echte sluipmoordenaar. Weet jij hoe je een CO-vergiftiging moet voorkomen?

co-homepage-1

Word jij op tijd gewaarschuwd bij brand?

Brand in huis: je moet er niet aan denken. Wist je dat je bij brand maar 3 minuten hebt om te vluchten? Het is dus van levensbelang dat je op tijd gewaarschuwd wordt. Overleef jij brand in huis?

fotos-homepage-

Auw… Je kind heeft zich verbrand!

Een ongeluk met brandwonden tot gevolg is zó gebeurd. Ieder jaar komen tienduizenden mensen met brandwonden bij de arts terecht. Vetspetters, het strijkijzer, de oven.. Weet jij wat je moet doen?

Doe de eerste hulp-test!

De stichting is jarig!

De Brandwonden Stichting bestaat 50 jaar! Al die jaren zetten wij ons in voor een betere zorg voor brandwondenpatiënten, een betere kwaliteit van leven voor mensen met littekens en het voorkomen van brandwondenongelukken. Speciaal voor deze gelegenheid zijn ambassadeurs van de stichting op de foto vastgelegd.

Kleine kindjes vaakst slachtoffer. Voorkom brandwonden!

25,8% van de patiënten in de Nederlandse brandwondencentra is jonger dan vijf jaar oud. Brandwondenongelukken gebeuren wanneer kindjes nieuwe vaardigheden leren, zoals grijpen, kruipen en lopen. Opeens kan het kindje wél bij dat hete kopje thee op tafel. Met preventiecampagnes proberen we mensen bewust te maken van de gevaren.

Meld je aan en ontvang handige tips om brandwonden te voorkomen.

Ludo zet zich in voor de brandwondenzorg

Maak kennis met … Ludo van Haasterecht. Dagelijks zetten veel onderzoekers zich in om een nog betere zorg voor mensen met brandwonden mogelijk te maken. Deze wetenschapper uit Utrecht onderzoekt de structuur van de huid. “Als we de architectuur en functie van de huid helemaal begrijpen, kunnen we die gebruiken om bestaande behandelingen nog beter te maken.”

ludo-van-haasterecht-homepage
hp-organisatoren

Meer informatie voor jou als organisator van de collecte

De voorbereidingen voor de collecteweek in oktober zijn in volle gang. Als organisator kun je de collectematerialen, zoals collectebussen, borgingen en posters, voor de collectanten bestellen met Orca.

De Nederlandse Brandwonden Stichting helpt mensen met brandwonden.
Kort na het ongeval, maar ook later in de dagelijkse strijd tegen littekens.

Dat kunnen we niet zonder vele helpende handen. Met elkaar kunnen we het leed voor slachtoffers verzachten.