Opleiding voor artsen en verpleegkundigen

Brandwondenslachtoffers belanden vaak op de spoedeisende hulp van het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Helaas beschikken niet alle artsen en verpleegkundigen daar over de juiste kennis en ervaring om de brandwonden te behandelen. Er is geld nodig om te zorgen dat zij een opgeleid kunnen worden door professionals uit de brandwondencentra. Help jij ook mee?

dm-emsb

Karel Appel en de Brandwonden Stichting

Frits Groenevelt behandelde jaren lang mensen met brandwonden, maar ook na zijn pensioen wil hij de brandwondenzorg blijven verbeteren. De kunstliefhebber heeft ter ere van de 100ste geboortedag van Karel Appel een verhalenbundel geschreven over een van Nederlands grootste kunstenaars. De opbrengst hiervan gaat volledig naar mensen met brandwonden.

Steun ons en krijg het boek ‘stukjes Appel’ GRATIS!

hp-karel-appel

Stijging aantal fatale woningbranden in 2020

Uit onderzoek van de brandweeracademie blijkt dat er in het afgelopen jaar 31 woningbranden zijn gemeld waarbij 32 mensen zijn overleden. Dit is een stijging ten opzichte van 2019 waarin 21 fatale woningbranden werden gemeld. Ben je benieuwd naar de brandoorzaken en andere uitkomsten van het onderzoek van de brandweer? Lees dan het hele rapport

website-afbeelding-1

Auw… Je kind heeft zich verbrand!

Een ongeluk met brandwonden tot gevolg is zó gebeurd. Ieder jaar komen tienduizenden mensen met brandwonden bij de arts terecht. Vetspetters, het strijkijzer, de oven.. Weet jij wat je moet doen?

Doe de eerste hulp-test!

Kleine kindjes vaakst slachtoffer. Voorkom brandwonden!

25,8% van de patiënten in de Nederlandse brandwondencentra is jonger dan vijf jaar oud. Brandwondenongelukken gebeuren wanneer kindjes nieuwe vaardigheden leren, zoals grijpen, kruipen en lopen. Opeens kan het kindje wél bij dat hete kopje thee op tafel. Met preventiecampagnes proberen we mensen bewust te maken van de gevaren.

Meld je aan en ontvang handige tips om brandwonden te voorkomen.

Yvonne zet zich in voor de brandwondenzorg

Wetenschapper Yvonne uit Groningen zet zich elke dag in voor een nog betere zorg voor brandwondenpatiënten. Met haar onderzoek hoopt ze meer inzicht te krijgen in de best mogelijke revalidatiemethode voor deze groep patiënten. “Het uiteindelijke doel is dat zij zo goed en zo snel mogelijk terugkeren naar het niveau van voor het ongeluk.”

yvonne-dikkema-homepage-1

Nalaten voor kinderen zoals Lake

Brandwondenslachtoffers zijn getekend voor het leven. Kinderen zoals Lake hebben vaak lange en intensieve zorg nodig. Hij zal de rest van zijn leven nog hersteloperaties nodig hebben. Daarom zetten wij ons in de voor de best mogelijke brandwondenzorg en de hoogst mogelijke kwaliteit van leven voor mensen met brandwonden. Met uw erfenis kan belangrijk onderzoek worden gefinancierd en kunnen wij lotgenotencontact blijven organiseren.

website-afbeelding-2

De Nederlandse Brandwonden Stichting helpt mensen met brandwonden.
Kort na het ongeval, maar ook later in de dagelijkse strijd tegen littekens.

Dat kunnen we niet zonder vele helpende handen. Met elkaar kunnen we het leed voor slachtoffers verzachten.