Geef brandwondenpatiënten hun haar terug

“Al sinds het ongeval droom ik ervan om mijn eigen haren weer te hebben. Iedere dag word ik ermee geconfronteerd dat het niet zo is.” Irma staat in 2004 met haar auto in de file wanneer een onoplettende vrachtwagenchauffeur in één harde klap haar leven verandert.

co-homepage-1

Word jij op tijd gewaarschuwd bij brand?

Brand in huis: je moet er niet aan denken. Wist je dat je bij brand maar 3 minuten hebt om te vluchten? Het is dus van levensbelang dat je op tijd gewaarschuwd wordt. Overleef jij brand in huis?

fotos-homepage-
vakantie-box-homepage-

Ga jij veilig op vakantie?

Een ongeluk op vakantie? Je moet er vast niet aan denken! Speciaal voor vakantiegangers hebben we daarom de ‘veilige vakantie box’ samengesteld. Deze bevat een brandblusser en een CO-melder, maar ook een EHBO-doos met extra items voor de behandeling van brandwonden zoals koelgel en brandwondenpleisters.

Hoeveel CO-melders heb jij in huis nodig?

Jaarlijks zijn er naar schatting vijf tot tien doden en honderden mensen die behandeld moeten worden voor koolmonoxidevergiftiging. Een CO-melder waarschuwt jou op tijd bij gevaar. Doe de CO-wijzer en ontdek hoeveel CO-melders je nodig hebt om jouw huis veilig te maken!

banner-co-formulier

Auw… Je kind heeft zich verbrand!

Een ongeluk met brandwonden tot gevolg is zó gebeurd. Ieder jaar komen tienduizenden mensen met brandwonden bij de arts terecht. Vetspetters, het strijkijzer, de oven.. Weet jij wat je moet doen?

Doe de eerste hulp-test!

De stichting is jarig!

De Brandwonden Stichting bestaat 50 jaar! Al die jaren zetten wij ons in voor een betere zorg voor brandwondenpatiënten, een betere kwaliteit van leven voor mensen met littekens en het voorkomen van brandwondenongelukken. Speciaal voor deze gelegenheid zijn ambassadeurs van de stichting op de foto vastgelegd.

Kleine kindjes vaakst slachtoffer. Voorkom brandwonden!

25,8% van de patiënten in de Nederlandse brandwondencentra is jonger dan vijf jaar oud. Brandwondenongelukken gebeuren wanneer kindjes nieuwe vaardigheden leren, zoals grijpen, kruipen en lopen. Opeens kan het kindje wél bij dat hete kopje thee op tafel. Met preventiecampagnes proberen we mensen bewust te maken van de gevaren.

Meld je aan en ontvang handige tips om brandwonden te voorkomen.

Julia zet zich in voor de brandwondenzorg

Dagelijks werken veel mensen samen om de zorg voor patiënten met brandwonden nog beter te maken. Een van hen is Julia Prent. De Groningse doet onderzoek naar het fysieke herstel van patiënten en hoe goed zij weer kunnen deelnemen in de samenleving. “Omdat het oplopen van brandwonden zoveel impact kan hebben, is bij mij de motivatie erg groot om juist voor deze groep mensen iets te betekenen.”

julia-prent-homepage
hp-veilige-feestdagen-

Vier jij ook veilige feestdagen?

December. De gezelligste maand van het jaar. Helaas is het ook de drukste maand in de Nederlandse brandwondencentra. Weet jij hoe je ongelukken en brandwonden moet voorkomen? Onthoud onze tips en zorg dat jij gezellige en vooral veilige feestdagen hebt in december.

hp-organisatoren

Meer informatie voor jou als organisator van de collecte

De voorbereidingen voor de collecteweek in oktober zijn in volle gang. Als organisator kun je de collectematerialen, zoals collectebussen, borgingen en posters, voor de collectanten bestellen met Orca.

De Nederlandse Brandwonden Stichting helpt mensen met brandwonden.
Kort na het ongeval, maar ook later in de dagelijkse strijd tegen littekens.

Dat kunnen we niet zonder vele helpende handen. Met elkaar kunnen we het leed voor slachtoffers verzachten.