“Ik ben bang dat mijn littekens niet meer weggaan”

Kobe (9) verbrandde door een ongeluk met vuur. Samen met andere kinderen met brandwonden leert Kobe om te gaan met zijn littekens.
Geef voor kinderen met brandwonden!

- € 10 +
Geef nu!
Suzanne Heikoop | SHe Fotografie

De Nederlandse Brandwonden Stichting wil brandwonden voorkomen en het leed ten gevolge van brandwonden tot een minimum beperken.

Wij ontvangen geen subsidie en zijn afhankelijk van giften en donaties.

“Ik ben bang dat mijn littekens niet meer weggaan”
Geef voor kinderen met brandwonden!

- € 10 +
Geef nu!

Voorkom brandwonden bij kleine kinderen

In de eerste jaren ontwikkelt jouw kindje zich razendsnel. Van baby tot peuter en kleuter. Van de eerste hapjes tot de eerste stapjes en het ontdekken van de steeds groter wordende wereld.  Elke ontwikkeling weer ontzettend trots wat jouw kindje al kan. Maar deze mijlpalen brengen ook risico’s met zich mee. Juist op die momenten neemt het aantal brandwonden bij kinderen toe. Bijvoorbeeld wanneer een baby leert grijpen, kruipen of lopen. Opeens kan jouw baby wél bij dat kopje hete thee. Wil jij weten hoe je brandwonden kunt voorkomen bij jouw baby? Meld je dan nu aan voor de e-mailalerts van de Nederlandse Brandwonden Stichting en ontvang nuttige tips voor iedere nieuwe ontwikkelingsfase van je kindje.

Ruben Nicolai: “Zonder collecte geen brandwondenzorg!”

“Ruim 25% van de patiënten die in een brandwondencentrum terecht komen is jonger dan 5 jaar. Deze kinderen gaan een leven vol operaties tegemoet, want brandwondenlittekens groeien niet mee. Als ambassadeur zet ik mij in om deze kinderen een toekomst te geven waar ze die littekens en vele operaties even kunnen vergeten. Daarom nodig ik u van harte uit om mee te collecteren van 8 t/m 14 oktober. Wij zoeken voor heel Nederland nieuwe collectanten en organisatoren. Met uw inzet van enkele uren maakt u een enorm verschil.”

Ruben Nicolai