Wetenschapsdag brandwondenonderzoek

Wetenschapsdag 2017

Vrijdag 10 maart was er in Amersfoort een bijeenkomst voor alle onderzoekers die een subsidie van de Brandwonden Stichting krijgen. Op deze Wetenschapsdag presenteerden 22 slimme onderzoekers de voortgang en meest actuele resultaten van hun onderzoeksproject op het gebied van brandwondenzorg. Het publiek werd getrakteerd op mooie innovatie-updates op het gebied van wondgenezing, (litteken)behandeling, infecties, revalidatie en psychosociaal onderzoek. Want de variatie aan onderzoeken in de brandwondenzorg is hoog. Van de mogelijkheden van virtual reality bij pijnreductie tijdens verbandwisselingen en het revalideren in het water met aquatraining tot de toepassing van koud gas plasma bij de behandeling van brandwonden. Het publiek bestond uit mede-onderzoekers en een aantal experts uit de brandwondenzorg. De dag was ook bedoeld om elkaar te ontmoeten en kennis en ideeën uit te wisselen, want interactie leidt uiteindelijk tot beter onderzoek. Met het gezamenlijke doel om de zorg voor mensen met brandwonden te verbeteren.

Wist u dat al dit mooie onderzoek alleen maar mogelijk is dankzij de steun van iedereen die de Brandwonden Stichting een warm hart toedraagt? Daarom namens alle onderzoekers: hartelijk dank voor uw bijdrage!

Buiten in de lentezon worden de laatste voorbereidingen getroffen voor de presentaties.

Buiten in de lentezon werden de laatste voorbereidingen getroffen voor de presentaties.