Utrecht winnaar Gouden Rookmelder!

Gouden Rookmelder

Eén van onze missies is om brand te voorkomen. Daarom werken we nauw samen met de brandweer om in oktober landelijke aandacht te vragen voor brandveiligheid. En organiseren we de Expertdag om kennis te delen over het voorkomen van brand. Regionaal organiseren de brandweerkorpsen van de veiligheidsregio’s diverse acties om mensen bewust te maken van de brandgevaren in hun woning. Jaarlijks wordt één van deze acties bekroond met de Gouden Rookmelder. Tijdens de Expertdag op 12 april sleepte brandweerregio Utrecht met het project ‘Whatsapp’ de Gouden Rookmelder in de wacht. De brandweer is in Utrecht een WhatsApp-service gestart om vragen te beantwoorden over brandveiligheid in en om het huis. Mensen kunnen de experts van de brandweer een WhatsApp-bericht sturen met een brandende vraag en krijgen dan persoonlijk antwoord.

”We zijn heel blij”, zegt Ivonne Vliek van brandweerregio Utrecht. ”Het is mooi om deze waardering te krijgen. Als we zien hoe we de mensen met dit project bereiken en hoe ze reageren, dan weten we dat dat dit echt werkt.” Zilver ging naar het project ‘Brandweer VR Experience’ van Zaanstreek-Waterland en hun ‘next level’ als het gaat om voorlichting. De Bronzen Rookmelder ging naar de brandweer van Gelderland-Midden en Brandweer Twente met het project ‘Brandweer Bingo’, waarbij bij senioren op een leuke en leerzame manier brandveiligheid onder de aandacht wordt gebracht.

Alle winnaars, van harte gefeliciteerd! We zijn benieuwd naar jullie acties voor 2017. Samen gaan we voor heel Nederland brandveilig!

Alle winnaars op een rij

De winnaars op een rij: Brandweer Gelderland-Midden & Twente met brons, Utrecht wint goud en Zaanstreek-Waterland gaat met de zilveren rookmelder naar huis.