Stem op Ambulancezorg Groningen

Stem vandaag op Ambulancezorg Groningen!3

Stem vandaag op Ambulancezorg Groningen zodat zij betere zorg kunnen verlenen aan kinderen met brandwonden in de ambulance! Breng hier je stem uit met je Facebook of Linkedin profiel: http://www.voor.nl/voorbeeld-projecten

Ambulancezorg Groningen doet mee aan de VOORbeeldverkiezing en kunnen €40.574 winnen met jouw hulp. Ze willen de acute zorg aan kinderen met brandwonden verbeteren en hebben hiervoor een mooi idee:
“Een kind met brandwonden is een situatie die in de praktijk niet vaak voorkomt op de ambulance. Een zorgsituatie met een kind is, vanwege de jonge leeftijd, sowieso al stressvol en brengt veel emotie met zich mee. Het kind heeft pijn en huilt, de ouders zijn geschrokken dan wel overstuur. Onervarenheid en onbekendheid van de ambulancehulpverlener met dit soort stressvolle situaties kan effect hebben op de te verlenen zorg. Trainen, en dus blootstellen aan dit soort situaties, zorgt ervoor dat ambulancehulpverleners optimaal zijn voorbereid op het behandelen van kinderen met brandwonden.

Om ambulancehulpverleners optimaal voor dit soort situaties te trainen wil Ambulancezorg Groningen gebruik maken van Virtual Reality. Waarom virtueel? Een echte situatie is simpelweg niet na te bootsen en Virtual Reality biedt de mogelijkheid om zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te komen. Het gaat hierbij om het zo realistisch mogelijk oproepen van emoties die de zorgverlening kunnen belemmeren zodat medewerkers hierin kunnen trainen. Daarnaast biedt het ruimtelijk inzicht de mogelijkheid om medewerkers bijvoorbeeld te trainen in het inschatten van het juiste verbrandingspercentage over het hele lichaam.

Samen met studenten van de Hanzehogeschool onderzoeken wij of deze specifieke situaties zo realistisch mogelijk kunnen worden nagebootst. De vraag die wij hierbij hebben is: Op welke wijze kan het gebruik van Virtual Reality ambulancehulpverleners trainen in dit soort situaties zodat zij deze als minder stressvol ervaren, het kind die behandeling geven die op dat moment nodig is en maximaal kunnen samenwerken met andere hulpverleners ter plaatse. Het eindproduct willen we niet alleen gebruiken binnen Ambulancezorg Groningen maar ook beschikbaar stellen voor andere zorgorganisaties. Bij het ontwikkelen van het eindproduct hebben we hulp en ondersteuning van professionals nodig. Dit zouden we graag mogelijk maken met hulp van de VOORbeeldverkiezing.”

Alvast dank voor je stem!

Stem vandaag op Ambulancezorg Groningen!2