Nelis IJssalon haalt €2100,- op met ontbijtactie!

Ontbijtactie Nelis IJssalon

WAUW! Nelis IJssalon in Weesp heeft afgelopen zaterdag €2100,- opgehaald met een ontbijtactie. Er zijn maar liefst 132 ontbijtjes klaargemaakt door het geweldige team van Nelis IJssalon: 93 gebakken eitjes, 19 liter yoghurt, 24 liter jus d’orange, 98 kopjes koffie en 56 kopjes thee.

Het bedrag komt volledig ten goede aan onderzoek. Ruim een kwart van alle patiënten in de brandwondencentra is pas 0-4 jaar oud. Dit zijn vaak heetwaterverbrandingen (bijvoorbeeld hete thee of koffie). Kleine kinderen hebben een dunne huid, water van 60 graden Celsius veroorzaakt bij hen al ernstige en diepe brandwonden. De Brandwonden Stichting doet samen met de drie brandwondencentra een onderzoek naar de oorzaken van deze verbrandingsongevallen om ze in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen. Annebeth de Vries, bewoner in Nigtevecht en kinder- en brandwondenchirurg in het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk, is mede-initiator van dit onderzoek en was er zaterdag bij om de heerlijke ontbijtjes te serveren!

Alle medewerkers van Nelis IJssalon en de mensen die een ontbijtje hebben gekocht voor het goede doel: dank jullie wel! Jullie zijn geweldig!! :)

Ontbijtactie Nelis IJssalon