Leven met littekens

Soms is een steuntje in de rug nodig…

Leven met de gevolgen van een brandwondenongeval kan lastig zijn. Ook al is het ongeluk jaren geleden gebeurd. U krijgt te maken met starende blikken en nare opmerkingen. Praten met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt kan opluchten en kan u verder helpen. Maar soms heeft u net iets meer nodig. Zoals psychologische ondersteuning voor schaamte of angstklachten.

De Brandwonden Stichting kan helpen het zelfvertrouwen weer terug te vinden. Het verschilt per persoon wat er nodig is om dit te bereiken.

Voor kinderen en jongeren met brandwondenlittekens die na een – soms lange – opnameperiode weer naar terug naar school gaan, heeft de Brandwonden Stichting een speciaal project ontwikkeld: Terug naar school. Medewerkers van het Brandwondencentrum en de Brandwonden Stichting zijn speciaal getraind om kinderen te begeleiden bij de introductie op school. Het project biedt uitgebreide nazorg voor kinderen van de basisschoolleeftijd om hun terugkeer naar school te vergemakkelijken. Meer informatie over ‘Terug naar school’? Mail naar info@brandwondenstichting.nl.

U kunt ons op verschillende manieren helpen. Hoe helpt u mee?

Bekijk de mogelijkheden ›