Rookmelderteam

Rookmelderteam plaatst rookmelder_vierkant

Rookmelders redden levens
Weet u dat rook uw grootste bedreiging is bij een woningbrand? Door het inademen van rook krijgt uw lichaam geen zuurstof, met vaak ernstig of fataal letsel tot gevolg. Rookmelders redden levens, want zij waarschuwen u met een luid alarm als er rook is. Plaats rookmelders in de hal en op de overloop, maar ook in ruimten waar u slaapt en waar brand kan ontstaan. Zorg ervoor dat u de rookmelders goed kunt horen, ook als de deuren gesloten zijn.

Kunt u zelf geen rookmelder plaatsen? Schakel het rookmelderteam in.
Het Rookmelderteam van de Nederlandse Brandwonden Stichting bestaat uit meer dan 2.500 vrijwilligers die door de Brandweer zijn getraind in het plaatsen van rookmelders. Overal in Nederland staan zij voor u klaar en plaatsen zij kosteloos uw rookmelder als u dit zelf niet meer kunt. Ook bespreken zij met u hoe u bij brand veilig kunt vluchten.

Nog geen rookmelder in huis?
U kunt zelf een rookmelder kopen bij een bouwmarkt. Of nog gemakkelijker: geef bij uw aanmelding voor het rookmelderteam aan dat u gebruikt maakt van de speciale actiekorting. U ontvangt dan de Fire Angel ST 620 van € 24,95 voor € 19,50.

Hoe werkt het?

1. U meldt zich aan via deze link of via 0251 – 275 590
  2. Wij zoeken een vrijwilliger bij u in de buurt
  3. Per post ontvangt u de contactgegevens van de vrijwilliger
  4. U maakt zelf telefonisch een afspraak met de vrijwilliger voor het plaatsen van de rookmelder
  5. De vrijwilliger komt bij u langs, plaatst de rookmelder en neemt een aantal veiligheidsstappen met u door. Op deze manier leert u hoe u brand kunt voorkomen en wat u moet doen bij brand.

U kunt ons op verschillende manieren helpen. Hoe helpt u mee?

Bekijk de mogelijkheden ›