DE MENSEN ACHTER DE BRANDWONDEN STICHTING

Als Nederlandse Brandwonden Stichting willen we brandwonden voorkomen en het leed ten gevolge van brandwonden tot een minimum beperken. Benieuwd welke mensen zich hier dagelijks voor inzetten? Leer ze kennen.

Alles over brandwonden

Samen ambities waarmaken

Duizenden collectanten, donateurs en vrijwilligers, 51 medewerkers en professionals uit de brandwondenzorg en brandpreventie: samen werken we aan onze drie ambities:

brandwonden bij de huisarts

In Nederland woon, werk en leef je veilig, met minimaal risico op brand(wonden)letsel.

brandwonden bij spoedeisende hulp

De Nederlandse (brandwonden)zorg levert uitmuntende behandeling en zorg aan patiënten, gericht op een snel en zo volledig mogelijk herstel.

brandwonden bij brandwondencentra

De nazorg aan brandwondenpatiënten is gericht op een goede re-integratie tot de hoogst mogelijke maatschappelijke participatie.

Kom werken bij de Nederlandse
Brandwonden Stichting

Help mee om het leed ten gevolge van brandwonden te minimaliseren.
Bekijk hieronder onze vacatures en solliciteer direct.

VorigeVolgende

Over ons team

Onze onderzoekers en medewerkers zetten zich dagelijks in om de brandwondenzorg te blijven verbeteren. Leer ons team kennen:

Ontmoet onze wetenschappers

Bouke Boekema

Esther Middelkoop

Hoogleraar ‘Huidregeneratie en wondgenezing’ aan Amsterdam UMC, locatie VUmc en directeur van de Vereniging Samenwerkende Brandwondencentra Nederland

Inge Spronk

Marcel Vlig

Marlies Kobessen

Marlies Kobesen

Projectmanager Vereniging Samenwerkende Brandwondencentra Nederland

Nancy van Loey

Patrick Mulder

Over ons team

Ontmoet onze medewerkers

Aardie Novin

Activatie & behoud en Online campagne

Anne Bosman

Coördinator en ervaringsdeskundige bij de Vereniging voor Mensen met Brandwonden en Kwaliteit van Leven

Anne Kaandorp

Content Manager

Arienne de Boer

Ariënne Kwaad

Accountmanager zakelijke relaties

Astrid Boi

Regiovertegenwoordiger

Ontmoet onze ambassadeurs

René Schilder

René raakte tijdens de nieuwjaarsbrand in Volendam in 2001 ernstig verbrand. Hij zet zich al lange tijd in als ambassadeur van de Nederlandse Brandwonden Stichting. Hij wil op deze manier mensen met brandwonden helpen.

Jan Lammers

Jan Lammers, autocoureur, is bijzonder trots op de geweldig goede zorg die je in Nederland krijgt als je onverhoopt ernstige brandwonden oploopt. Hij draagt een warm hart toe aan iedereen die een brandwondenongeval meemaakt.

britt

Britt Lents

Britt raakte op jonge leeftijd ernstig verbrand door een kerstboom die in brand vloog. Zij en haar broertje overleefden het, maar zijn getekend voor het leven. Ze zet zich in voor het constant verbeteren van de Nederlandse brandwondenzorg.

julius jaspers

Julius Jaspers

Julius vertelt: “Als chef van Julius Bar & Grill, waar we met Big Green Eggs koken, zit ik letterlijk dicht bij het vuur. Ik weet als geen ander hoe snel het mis kan gaan. Een brandwond tekent je voor het leven. Dus ik teken ervoor om me in te zetten voor een club betrokken mensen die er alles aan doet om mensen met brandwonden de allerbeste zorg te bieden, lotgenoten te verenigen, onderzoek mogelijk te maken en brandwonden te voorkomen.”

Wie zijn wij?

Mike Weerts

Mike vertelt: “In 2016 speelde ik een zwaar verbrande jongen in de Telefilm ‘Op de Dijk’. Ik heb toen ervaren hoe het is om met littekens door het leven te gaan. Als ambassadeur zet ik mij nu in voor lotgenotencontact voor kinderen met brandwonden. Als vader van twee jonge kinderen doe ik er natuurlijk alles aan om brandwonden te voorkomen, maar een ongeluk zit in een klein hoekje.”

Onze samenwerkingspartners

Jaarverslag 2022

In het jaarverslag vind je alle activiteiten en uitgaven van onze stichting in 2022.

Bekijk hier het jaarverslag van 2021
Bekijk hier het jaarverslag van 2020
Bekijk hier het jaarverslag van 2019

Keurmerken

CBF

Als Nederlandse Brandwonden Stichting dragen we het Centraal Bureau Fondsenwerving keurmerk. Organisaties ontvangen dit keurmerk als ze op een verantwoorde wijze geld inzamelen voor een goed doel. Het geeft aan dat we onze financiële huishouding op orde hebben en openheid van zaken geven.

We zijn door de Belastingdienst aangemerkt als een Algemeen Nut Beogende Instelling – ANBI. Dit houdt in dat we als Nederlandse Brandwonden Stichting geen schenkings- en/of successierecht betalen over ontvangen schenkingen en nalatenschappen.

Fiscale voordelen

Giften aan de Nederlandse Brandwonden Stichting zijn aftrekbaar voor de inkomsten- of vennootschapsbelasting. Uiteraard binnen de daarvoor geldende regels. Deze voordelen zijn vanaf 1 januari 2008 alleen van toepassing op instellingen die per die datum over een formele ANBI-status beschikken.

Aanvullende informatie

Statuten & Reglement

Hieronder vindt u een overzicht van documenten die leidend zijn voor de inrichting van onze organisatie.

Erkenningspaspoort CBF

De Nederlandse Brandwonden Stichting is een CBF Erkend Goed Doel. Het erkenningspaspoort kunt u hier bekijken.

Bekijk het erkenningspaspoort

Meerjarenbeleid

Feiten & Cijfers

Op deze pagina vindt u meer informatie over het vergoedingsbeleid en de bestedingen aan de doelstellingen van de Nederlandse Brandwonden Stichting

Bekijk de Feiten & Cijfers

Gedragscode

Hier vindt u de gedragscode die de Nederlandse Brandwonden Stichting volgt, zoals opgesteld door Goede Doelen Nederland.

Bekijk de gedragscode

Ons streven

Hier leest u meer over het streven van de Nederlandse Brandwonden Stichting en krijgt u antwoord op de vraag: Waarom bestaat de Nederlandse Brandwonden Stichting?